Opdracht 2

Formuleer je doelen.

Als je nu kritisch kijkt naar de checklist van opdracht 1 'STATUS PRAESENS', dan zal je realiseren dat er altijd een volgend level is. Tip nogmaals: pak de lijst van opdracht 1 erbij en leg deze erbij je als je straks met de volgende opdracht aan de slag gaat. 
Waar ik nu namelijk vooral benieuwd naar ben, dat is waar je gecommitteerd aan bent om naar toe te gaan! Niet alleen met je gezondheid, maar op alle gebieden van je leven. 
We kijken namelijk zoals je weet niet alleen maar naar triggerpoints, maar we gaan uit van het principe dat je misschien wel zo sterk bent als je zwakste schakel.
Realiseer je echter dat alle gedachten en acties uit het verleden je hebben gebracht waar je nu bent. Het goede nieuws: dit heb je zelf in de hand, of kan je op z'n minst sturen in de richting die jij op wilt gaan.
Zo is dus ook de manier waarop je (ook tegen jezelf) praat en schrijft, erg belangrijk.
Veel chronische pijn patiënten/cliënten hebben geen probemen met hun lichaam, maar persoonlijke (vaak onbewuste) problemen die zich projecteren in hun lijf.
Je woorden creëeren namelijk je realiteit en spelen vaak niet alleen een cruciale rol in het wel of niet ontwikkelen van (chronische) fysieke klachten, maar kunnen dus ook stimulerend of remmend zijn in het aantrekken van welvaart, je droompartner of het creëren van je ideale leven.
Om je de komende tijd dus zo goed mogelijk te kunnen gidsen, heb ik daarom een tweede opdracht voor je. Ook hier zit een deadline op. 

OPDRACHT 2 LUIDT: maak een correct geformuleerd* lijstje met 10 tot 15 concrete doelen die je de komende 3 tot 12 maanden wilt bereiken. 

Dit is een simpele opdracht, want je hebt als het goed is ben je bij het onderdeel status praesense al tot de conclusie gekomen waar er nog dingen kunnen veranderen in je leven.
Pak dus die lijst erbij om deze opdracht te kunnen maken!
Wat is correct geformuleerd vraag je natuurlijk....

*Met correct geformuleerd,       bedoel ik:

    Geschreven in de tegenwoordige tijd

    Bij voorkeur tijdgebonden

 

    Vermijd woorden zoals 'geen', 'minder',        'meer', 'niet meer', 'beter' of zinnen zoals      'ik hoop', 'ik wil', 'ik moet' etc.

    Fout voorbeeld: ik wil niet meer elke              ochtend wakker worden met hoofdpijn.

      Goed voorbeeld: ik word elke dag                   wakker met een helder gevoel in mijn             hoofd.

Het mag zo 'echt' voelen, dat je er bij wijze van spreken een glimlach van op je gezicht krijgt.    Droom/voel ook echt hoe het zou zijn als je dit doel hebt bereikt.
 

Het uiteindelijke idee is dat je de (als het goed is bekrachtigende) zinnen letterlijk als een soort van affirmaties of declaraties op zou kunnen lezen. Zorg er dus voor dat het volledige zinnen zijn. 

Vul het onderstaande formulier in: 
deadline = aanstaande zondag om 22.00 uur.

Aanrader:

Kopieer voor de zekerheid je lijstje in een .word document, mocht er technisch iets misgaan en zodat je zelf een kopie hebt.

Vul hier je opdracht in

Mijn belangrijkste 2 of 3 doelen in de komende 3-12 maanden op het gebied van FYSIEKE GEZONDHEID & VOEDING zijn:*

VOORBEELDEN:

  • Ik slaap de hele nacht door en ik word 's morgens met soepele spieren en vol energie wakker. Ik heb zin om aan de dag te beginnen. 

  • In [MAAND+JAAR] weeg ik 75KG, kan ik weer een sprintje trekken en voetballen met mijn kinderen.

Mijn belangrijkste 2 of 3 doelen in de komende 3-12 maanden op het gebied van MIJN WERK, BUSINESS of FINANCIËN zijn:*

VOORBEELDEN:

  • De jaaromzet met mijn business in 2018 bedraagt meer dan €100.000,- .

  • In het eerste kwartaal van 2019 werk ik volledig als eigen baas.

  • In 2019 ga ik mijn financiele inkomen met 20 % verhogen.

Mijn belangrijkste 2 of 3 doelen in de komende 3-12 maanden op het gebied van MINDSET, GROEI, SPIRITUALITEIT en MISSIE zijn?*

VOORBEELDEN:

  • Ik heb mijn missie volledig op papier uitgewerkt en krijg er energie van als ik het lees.

  • Ik sta volledig in mijn kracht, vol vertrouwen, zelfverzekerdheid, zelfliefde en een hoge eigenwaarde.

  • Ik voel me goed genoeg, houd van mezelf en accepteer mezelf volledig.

Mijn belangrijkste 2 of 3 doelen in de komende 3-12 maanden op het gebied van RELATIES en FAMILIE zijn?*

VOORBEELDEN:

  • De vonken spatten er van af in de relatie met mijn vrouw en we gedragen ons weer alsof we net getrouwd zijn.

  • Wekelijks heb ik structureel een 'date' met mijn kinderen waarin we quality time doorbrengen. 

  • Mijn beide ouders komen op mijn bruiloft en we hebben met z'n allen gezellig contact met elkaar.

Na het doen van deze opdracht voel ik me :